måndag

Alla olika sorter.

Fick prata med min man igår kväll, han hade kommit tillbaka in i Sverige och satt just då i Boden och var helt utsliten och med hemlängtan, ja eller längtan att få klämma lite på mig. Det första han frågade var ju om jag var mycket arg på honom eftersom han inte hört av sig något, men vad skulle jag säga? Jag var ju bara så jävla glad och lycklig av att höra hans röst igen så jag fick lugna ner honom och säga att jag inte alls var arg och att jag förstår om han inte kunnat ringa till mig. Men han hade nog kunnat höra av sig om han hade haft en hel mobil....hehe ja min man är en riktig klant!

Nyss så brummade pappa iväg på sin motorcyckel, lite terapi för honom skulle jag tro eftersom det är andra svängen han åker idag. Skönt att han har något att göra med som han verkligen tycker om. Jag hjälpte honom tidigare idag med att rensa förådet och städa hans sovrum, och ja nu är jag trött. Och såklart så har jag samlat på mig saker som han skulle slänga, men som istället kommer hamna hemma hos mig, mot mannens vilja,såklart.

Nej nu hoppas jag pappa kommer hem med en isglass till mig, jag kan få sådana sug ibland,att jag just vill ha något som släcker min törst. Ibland kan jag gå runt i affären med det där suget och köpa alla olika sorters vätskor,mjölk,juice,isglass,läsk,saft ja alltså typ allt..men det går ändå inte över. Konstigt.

Inga kommentarer: