måndag

Man eller mus?

Jag kom i säng jävligt sent/tidigt igår (hur man nu ser på saken). Vi råkade väcka grannen som bodde jämte oss när vi hade sex XD men jag hörde inte att han bankade på väggen utan det var killen som sa det efteråt.. oops ^^

Ja ja så är det att bo i lägenhet och bland en massa människor. Vill helst flytta ut på landet med massor av katter och hönor, getter och såklart någon hund. Ingen typisk tonårstjej va ;P. Äsch det finns säkert andra som är lika unga som jag som har den drömmen också. MEN såklart så vill jag inte ha alltför långt till en lagom stor stad. Får se hur det blir framöver.



I alla fall så sitter jag här ute på landet hos en killkompis tillsammans med min kille och en mus vi lyckat fånga. Haha det var så jävla roligt, för först när jag fick reda på att det bodde en mus inne på badrummet så skulle jag självklart dit och leta fram honom/henne. Så efter att ha lyft på väskor och skit hittade jag den lilla saken, livrädd och sprang runt överallt, försökte kommunicera med den genom att säga "hej på dig vännen"
 men tror jag misslyckades rätt rejält. Så då var nästa steg att få ut den därifrån, jag menar kul att sitta och skita och en mus kilar över fötterna på en XD. Så det blev jag och två killar i badrummet dörren var stäng och jag satte mig på tvättmaskinen (lite skraj var jag allt ;), och killarna jagar på för fullt och helt plötsligt säger killkompisen med inte så lugn röst att den kommit innanför hans BYXOR..haha tack och lov att jag satt på tvättmaskinen då, så det var ju bara för han att hålla fast musen innanför byxorna och ta av sig dom och skaka ner musen i hamster buren vi hade kvar här sen förra veckan. och poff så låg musen nere i spånet och bara låg där, så jag blev lite nervös först och frågade om han var död, men icke nu springer han runt i buren och vill ut. Han var nog bara så jävla rädd stackarn. Så imorgon ska vi långt bort ifrån huset och släppa den i frihet.

Ja så kan det vara tydligen att bo ute på landet. Men imorgon åker jag och killen hem igen. och så är det bara att vänta tills veckan blir fredag :/ men har så jävla tråkigt under den tiden, någon som skulle vilja försöka kommunicera med mig? 

3 kommentarer:

Marija sa...

Jag har alltid längtat ut på landet också. Bodde i lägenhet i åtta år med min man innan vi kom ut på landet. Det har gått tio år nu ute i grönskan och det är skönt. Visst, ganska krångligt utan körkort (dumt att inte ha fixat det), men det går. Fem mil till Stockholm och 2,5 mil till Uppsala. Passar perfekt:) ! Möss finns i massor, men jag gillar dem. Tre st små satt i kaninernas fodersäck en dag och tittade chockat på mig. "Jag går ut en stund så att ni kan sticka", sade jag till dem och lämnade dem. En hann dock hoppa upp på min axel. Sådant är livet på landet bland rävar, grävlingar, möss och en MASSA andra varelser. Härligt!

Anonymous sa...

Ojojoj, gnäggades det för högt måntro? ^^

Rebecha sa...

gnäggades?