måndag

MVC

Åkte iväg till Mödravårdscentralen idag för rådgivning om preventivmedel. Så jag kom dit med hjälp av killen och bilen. Så när vi pratat i ca fem minuter hade vi bestämt att ta en kontroll..av ni vet vad min fitta, haha och jag sa ju såklart att det kändes pinsamt men eftersom jag haft oskyddat sex med en kille innan såvill jag ju gärna vara säker att jag inte fått någon sjukdom. Tänker så klart på min kille. Inte kul om jag smittar honom direkt. Så det var bara att ta av sig strumpbyxor och trosor, och hoppa upp på bänken eller vad det kallas. Och usch pinsamt var det men konstigt nog försvann den känslan på bara några sekunder. Sen var det inget mer med den saken. Men en sak gillade jag inte alls och det var den där jävla topsen som hon körde in och petad mig med, det gjorde faktiskt ont så att det ilade..ja som när man dricker iskallt vatten och det gör ont i tänderna. Men då det var gjort pratade vi vidare om vad jag skulle få testa i några månader och jag bestämde mig för p-plåster. Det var ett givet val eftersom jag inte vill ha tabletter och inte något som jag måste köra upp i mig själv hela tiden. Och dessutom så tyckte inte hon att p-piller Mini-piller var så bra av mig att ta eftersom jag mår som jag gör, då man kan bli nere av tabletterna.

Så efter besöket hos barnmorskan så gick jag och killen i några affärer och nu är jag så trött att jag vill somna lite i soffan. Ha det till er andra

2 kommentarer:

Marija sa...

Nä inte är det najs inte att ligga och fläka ut sig sådär. Tycker också att det gör ont faktiskt. Antar att man inte slappnar av som man ska. När man är gravid och sedan ska föda så är det ju ett regelbundet pillande och kikande där nere hela tiden. Fast visst. Det är för ens eget bästa. Lycka till med plåster. Har aldrig provat det. Piller har jag bara dåliga erfarenheter av tyvärr. Just nu provar jag p-ring som stoppas in. Helt nytt, så jag vet inte vad jag tycker ännu. Kram på dig min web-vän!

Rebecha sa...

Ja det var ju inte skönt och ligga där, tror fan att jag skakade XD och inte för att jag var rädd utan mer nervös tror jag. Men hon som undersökte mig var så snäll och sa lugnande saker =). Skönt att första gången blev en snäll tant istället för en elak. Jag hade faktiskt ont några timmar efteråt pga allt pillande, ja en ring eller plåster tyckte hon var bra för just mig som första val, men ringen verkade så obehagligt att föra upp så det blev det enklaste ^^.

Kram =)