måndag

VKS nu!?

Har inte mått så bra idag, orolig över att blivit smittad av något...tänker ju givetvis på VKS eftersom det är oktober månad. Och att min handhygien inte varit den bästa, och med det menar jag tex att jag igår inte handspritade mig efter jag handlat i affären och direkt efter åt godis. *suck* jobbigt läge, men det kan ju också bero på att jag mest rökt och inte ätit så mycket heller. Och att min mage börjar arbeta nu efter jag fått i mig lite. Få hoppas på det i alla fall. Men vanligtvis brukar man väl inte gå runt i flera timmar och må illa innan VKS bryter ut, eller? Jaja dessa vintermånader stannar jag fan inomhus och håller mig borta ifrån aktiviteter med mycket folk, så är det bara. Blir till att shoppa julklappar via nätet, hehe fast det är ju en kul grej att göra med.

Men lite deppigt är det att jag har som plan att isolera mig, kommer inte må bättre för det, och min kille kommer bli lidande. För får jag höra att det går den förbannade epidemin på hans jobb, ja då kommer inte han hem så är det bara! Även om han säger att "jag blir aldrig smittad" Men aldrig hört talas om frisk smittbärare?

Nej usch trodde verkligen inte att vintern skulle komma så fort. Riktigt deppigt..Gaaaaah vart finns detta vaccin som forskare hpratar om och håller på med!? Vill inte vänta flera år efter den mirakel medicinen.

Och för guds skull människor blir ni sjuka, tvätta händerna och håll er hemma i MINST 3 dagar, för bara för att ni slutat spy betyder inte det att ni är friska, ni kan komma att smitta andra!

Inga kommentarer: