torsdag

Skövde?

Det blev som jag trodde med AF, inget mera bidrag (ganska uppenbart) och som sagt dom hade ju faktiskt kunna informera mig om det tidigare (som hon själv sa att dom borde ha gjort) men dom hade haft så mycket att göra så jag kom inte först i deras priolista. Lite surt att behöva ta kontakt med socialen för man känner sig ganska White-Trash aktig, om jag får säga så. Men det finns inget annat val, och jag vill inte behöva leva enbart på min kille. Men så är det, får hoppas att "psyktanten" kan hjälp mig med att få in en fot där samtidigt som hon ska fixa ett möte hos dom angående familjehem.

Och jag har lite nyheter (preliminärt) så kanske killen kommer få fast anställning i fyra år inom försvaret, i Skövde. Så då blir det ingen flytt till Eksjö utan till Skövde där det regnar hela tiden, haha. Men jag har som sagt varit en snäll flickvän och talat om för Rikard att han får göra som han vill och jag hänger med honom dit han vill. Men då jävlar ska vi hitta en lägenhet som är tillräckligt stor den här gången. Och ingen etta. Men det kan bli kul och då har jag nära hem till pappa också, haha. Men det är bara ett kanske så ingen säkerhet i det hela ännu. Får hoppas att jag kommer lyckats få bättre vård inom den tiden innan jag vet hur killen gör med jobbet.

Nej nu ska jag försöka av-zombi-sanera mig och bli till en vacker flicka, hehe och sen bär det av till Fucking Ullared..får hoppas att det går bra för mig. Kanske skulle ta med mig kameran och föra en liten loggbok under timmarna vi är där. Få mig på andra tankar.

5 kommentarer:

Marija sa...

Men borde du inte kunna bli sjukskriven? Har du kollat det?

Rebecha sa...

Läkaren som jag träffade i början av året ville inte det pga att då skulle jag få en stämpel på mig :/ att jag aldrig mer kan jobba..så det är rätt kört

Sara sa...

Kan du få försörjningsstöd av socialen?
Här i jönköping så får man ingen om man har en sambo som jobbar eller studerar. Jag kunde iallafall inte få något eftersom min kille pluggade och därför hade studiebidrag :/
De är tydligen så att om man har sambo så är den försörjningsskyldig

Rebecha sa...

nej men vafan :/ min kille får ju fan inte mycket i lön och dessutom så vägrar jag att leva av honom längre, det tär ju för fan på en..och nu på måndag ska jag ringa och fråga om jag kan få bidrag i från socialen..har inget annat val ju..och jag menar hyra,mat,kläder..det får ju han betala..men man måste ju få ha ett liv också!! :/

Marija sa...

Men jag tycker ändå läkaren har fel. Kan du jobba? Är det pga hur du mår? Kan du då kallas sjuk? Jaha. Sjukförsäkringen ska väl gälla. Skit i stämpel. Är man sjuk så är man. Är soc bättre? Det kan väl betyda stämpel också. Tycker att de är skitdumma ibland, eller ganska ofta. Suck. Önskar du kunde få komma till en riktigt vettig människa som också guidar dig till rätt ställen och berättar vad som är bäst att göra och också hjälper till med det. Det är verkligen inte det lättaste med alla instanser. Kram, kram till dig.