måndag

Va, kan man inte alltid se en könssjukdom?

Fick för mig att inte höra av mig till killen på hela veckan, ja men låta han sköta sitt och inte tänka på mig. Så ja det höll tills jag fick ett sms av honom <3 blir så glad när han hör av sig och inte då jag ringt som en jävla stalker 10 gånger på en dag. Så jag försökte ringa honom nu på kvällen men tror den är avstäng, så då ringde jag istället en jobbarkompis till honom (pinsamt med min röst haha) men i alla fall så var han inte där Rikard var, så får se om jag får tag på honom senare, annars ringer jag imorgon kväll igen.

Får se om han kommer på Fredag, vem vet han kanske är så trött så han stannar kvar i Skövde.

Saknar dig vännen.


Hahaha...såg på Tyra Banks Talksshow idag, avskyr den kvinnan för  på hennes talkshow pratar hon friskt om hur unge kvinnor vill se ut och att utseendet inte är allt och blablabla..men då man glor på hennes andra program "Top Model" då jävlar kritiserar hon både vikt och utseende på unga kvinnor. Nej så henne ger jag inte mycket för. Men så idag på hennes talkshow, hade hon bjudit in undgomar, både kilalr och tjejer som hade haft sex. Och det var så kul att se hennes ansiktsuttryck då en tjej berättade att hon haft sex med åtta killar och hon bara var femton år "så många". Jag menar hallå! Låt ungarna ha sex om dom vill, man kan aldrig hindra någon ifrån att ha sex men däremot så tycker jag att skolorna borde lära ut riskerna med sex, för dom här ungdomarna kunde fan inte ett skit om könssjukdomar, det var verkligen såna här frågor "kan man alltid se om ens sexpartner har en könssjukdom- sant ""kan man bli gravid då man har mens?-Falskt" såna frågor dom inte kunde svaret på, och dom visste inte ens vad HIV var för något och hur man kunde få det!? Då är det verkligen fel på skolan och föräldrarna, för det är enligt mig en plikt som förälder att prata med sina barn om sex även om det känns "genant" för det lönar sig i längden.

Jag hade aldrig ett sex snack med mina föräldrar, och visst man lärde sig väl någorlunda bra i skolan, men ändå jag hade gladeligen haft det snacket med mamma.  För det är INTE pinsamt, sex är en del av livet då är det bra att veta konsekvenserna. Och man ska inte tro på allt ens kompisar säger för dom kan ha lika fel som en själv. Och vill man inte prata med sin mamma eller pappa gå till en skolsköterska eller ungdomsmottagningen.

Så nu har jag predikat tillräckligt länge.

Inga kommentarer: